Sunday, March 7, 2010

Apa ada pada Cloth Diapers?




  1. Mesra & Selesa- lapisan dalam diperbuat dari fabrik microfleece yang berfungsi bagi memastikan punggung bayi sentiasa berada dalam keadaan kering dan selesa. Microfleece ini menggalakkan pengudaraan di bahagian dalam lampin bagi memberi keselesaan dan kekeringan yang berpanjangan kepada bayi. Pengudaraan dibahagian dalam lampin sangat penting bagi mengelak dari terjadinya ruam lampin.

  2. Bebas bahan kimia - bebas dari bahan kimia yang menjadi punca kepada masalah ruam lampin terutama bagi bayi yang berkulit sensitif.


  3. Tidak berbau – tidak berbau walaupun telah dipakaikan kepada bayi semalaman.


  4. Tahan lasak dan tidak mudah bocor – bahagian luar cloth diapers diperbuat dari kain PUL (polyurethane laminate). Dengan ini ia tidak akan menyebabkan tilam dan seluar bayi basah. Juga membolehkan ianya dibasuh menggunakan mesin basuh.


  5. Saiz yang fleksibel – newborn 3kg hingga berat mencapai 13kg (3 tahun). Saiz boleh diubah dari S/M/L menggunakan snapbutton.


  6. Anak lebih cepat belajar membuang air di tandas – membantu melatih bayi agar lebih cepat untuk membuang air sendiri di tandas. Walau pun bahagian dalam cloth diapers sentiasa kering dan selesa, masih ada kedinginan semulajadi yang membolehkan bayi belajar untuk membezakan antara basah dan kering. Berbanding lampin pakai buang yang mempunyai daya serapan yang tinggi dan tidak membantu bayi membezakan rasa kedinginan.Apa ada pada Cloth Diapers?


  7. Mesra alam sekitar – boleh dibasuh dan digunakan berulang kali dan membantu mengurangkan kuantiti sampah yang dibuang.


  8. Mudah dibasuh – boleh menggunakan mesin basuh, mudah kering & tidak perlu dijemur terlalu lama. Penggunaan sabun yang sedikit.
Mari kita bertukar kepada Cloth Diapers, lampin moden yang unik.
Bukan saja menyihatkan, malah menjimatkan!


Hubungi GLADA MOR untuk
mendapatkan cloth diapers pada
harga yang menarik:

FIZA – 019.272.9581
YANA - 019.910.9009
glada_mor@yahoo.com
gladamor@gmail.com


No comments:

Post a Comment